str06032020

Aktualizovanéuto, 28 apr 2020 7am

  • Vytvoriť účet
    *
    *
    *
    *
    *
    *

    Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.

TrenčínOnline.sk

Back Úvod PR články 5 spôsobov, ako sa lepšie sústrediť na prácu

5 spôsobov, ako sa lepšie sústrediť na prácu

( 1 x )
Naše telo reaguje na vonkajšie podnety veľmi citlivo, preto je niekedy sústrediť sa na konkrétnu úlohu naozaj náročné. Človek musí byť odpočinutý, plný energie a chuti niečo svojou prácou zmeniť. Ako to ale dosiahnuť, keď je schopnosť našej koncentrácie na bode mrazu?
Predstavíme vám 5 spôsobov, vďaka ktorým to bude oveľa jednoduchšie.

1. Vytvorte si vlastný harmonogram

Pravdepodobne ste si všimli, že sa dokážete lepšie zamerať na svoje úlohy v určitých intervaloch  dňa. Pre väčšinu ľudí je ťažké pracovať napríklad medzi 12 a 16 hodinou - práve vtedy majú pocit, že sa nedokážu sústrediť na úlohu a úspešne ju dokončiť.

Najlepšie, čo preto môžete urobiť je, že sa vysporiadate so stresom hneď ráno, keď sa mozog už prebudil, žalúdok dostal časť raňajok a kortizol, hormón, ktorý nás stimuluje k tomu, aby sme konali, sa uvoľnil do krvi.

Každý však môže mať svoj osobný rozvrh, pretože jeho telo môže reagovať na okolité podnety odlišne. Pokiaľ vám to ale práca umožňuje, mali by ste si odsledovať časť dňa, kedy ste najproduktívnejší a venovať sa práci a úlohám práve vtedy.

2. Nenechajte sa rozptyľovať

Nikým a ničím, v opačnom prípade vašu prácu dobre nedokončíte a stále bude niečo prednejšie. Okrem toho, že si musíte určiť priority, mali by ste si (počas pracovnej doby) vypnúť na novom notebooku HP všetky upozornenia na súkromné správy, e-maily a iné sociálne siete.

3. Robte si prestávky

Aj keď sa vám práca páči, je veľmi ťažké sa jej venovať bez prestávky. Aj ten najväčší workoholik alebo študent potrebuje pauzu, počas ktorej jeho mozog na moment vypne a načerpá novú energiu alebo obohatí svoj zdroj kreatívnych myšlienok.

K požadovanému výkonu alebo na úspešné napísanie rigoróznej práce je to nutné! Prestávky sú pre koncentráciu základom, ešte lepšie, ak ich môžete tráviť na čerstvom vzduchu.

4. Zabudnite na viac úloh

Aj keď náš mozog dokáže súčasne robiť niekoľko vecí naraz, nie je to dobré riešenie, pretože žiadna z nich nebude potom dotiahnutá do konca. Ak máte veľa práce, zostavte si zoznam úloh podľa dôležitosti ich vykonávania a držte sa tohto plánu!

5. Dajte si žuvačku

Áno, znie to možno čudne a nemusí to vždy pôsobiť dobre (najmä, ak pritom nedokážete zavrieť ústa), ale štúdie ukazujú, že žuvačka zvyšuje tok kyslíka do častí mozgu, ktoré sú zodpovedné za pozornosť. Pravidelné žuvanie žuvačky tiež zlepšuje dlhodobú pamäť a hladinu inzulínu v krvi, čo vám dodáva ďalšiu energiu. Vyskúšajte!

Pridať komentár


Bezpečnostný kód
Obnoviť